dinsdag 3 juni 2008

Der Zweite Gang

Na terugkomst uit Frankrijk was het duidelijk dat er iets moest gebeuren met de tweede versnelling als ook de brandstof toevoer. De Bikers'Classics stond immer ook voor de deur en daar wilde ik toch graag er vol tegen aan kunnen gaan. Dus motor terug naar de "werkplaats" en er onderuit lepelen. Van te voren als eens rondgevraagd of er mensen waren die mij zouden kunnen helpen met het wisselen van de versnellingsbak, buiten een hoop adviezen niemand. Dus maar aan de slag gegaan een goede twee weken voor Spa. Maar in de week voorafgaand aan Spa nog steeds niets. Ik zat met drie blokken die uit elkaar lagen maar waar ik mij zelf niet van zag deze weer terug op te kunnen bouwen. Wat te doen? Internet. Een aantal slopers hadden nog een blok liggen maar tegen een veel te hoge prijs, dus door zoeken. En op zondagmiddag had ik er een gevonden................. in Haarlem. Zelf uit Roermond komende is dit toch een mooi reisje. Afgesproken met de verkoper en in de auto gesprongen. Na een dikke 2 uur aangekomen het blok bekeken, geld gepind en betaald. Blok achter in de auto en weer terug. Heen en terug in vijf uur inclusief het wachten voor de brug. Dat was dus geregeld. Achteraf blijkt zelfs dat dit een blok van 1982 is een van de allereerste, een leuke bonus want dit maakt de motor toch weer wat exclusiever.

Blok ingebouwd en alles nagelopen voor Spa. Carbs monteren was weer een drama en de benzine gutste eruit, motor dus weer weg gebracht naar de motorzaak om dit te verhelpen. Door dit alles niet kunnen testen of voor de rest alles in orde was en dat breekt je later natuurlijk weer op. Het zou eens anders zijn.....................................

Geen opmerkingen: