zaterdag 20 juni 2009

En weer verder.........................

Weer een tijd geleden dat ik hier iets heb geschreven. Weet niet voor wie ik het doe en of mensen er überhaupt iets van lezen, maar ach het houd je bezig op een zaterdagmiddag.

Was gebleven bij de Bikers'Classics. Frapant is dat dit evenement dit weekend weer wordt gehouden en ik dus thuis achter de pc zit. Nope, dit jaar werd ik niet toegelaten. Erg jammer, maar het is niet anders. Maar we pakken de draad weer op na thuiskomst van Spa-Franco, "the fast track"

Ik had het probleem van het niet lopen boven. Het benzinefilter wat tussen de tank en de carbs zat was het probleem, blijkbaar de klemmetjes iets te vast aangedraaid en daardoor kreeg de motor niet voldoende benzine. Dus filter er tussen uit en de motor liep weer zoals het moest. Via een ongelukkige bruidegom nog een dag vrij rijden op Zolder over kunnen nemen om de motor weer eens te testen. Vol goede moed naar Zolder gereden, alleen zonder pottekijkers. Het regende wel die dag, maar dat is alleen maar in mijn voordeel. De snelheden zijn wat lager en het komt dan meer aan op techniek en hoe groot de ballen zijn in de lederhosen. Eerste sessie gereden en niets aan het handje, motor liep goed, hier en daar wat mensen kunnen inhalen en lekker gereden. Wat natuurlijk meespeelt is dat de baan bekend is en ik mij daar niet meer op hoefde te concentreren, kon mij dus focussen op hoe de motor aanvoelde. De 2e sessie op een half droge baan en de snelheid ging omhoog, einde van de sessie de motor weer nagelopen en er zat toch wat veel koelvloeistof in het Forté-flesje wat was gedoneerd door Bleet en Muif. Hhhmmmm, niet goed. 3e sessie bijna een highsider gehad en besloten om de baan af te gaan. En maar goed ook, het flesje was namelijk bijna vol........................ Het zal toch niet hé? Koppakking eruit, blokkade in het koelvloeistofsysteem, thermostaat die niet functioneerd? Sta je daar in Zolder met je goed fatsoen. Flesje had het niet overleefd en was volledig in elkaar geschrompeld. Op zoek dus naar een ander en mijn oog viel op een Coca Cola flesje. Gelukkig voldoende gereedschap bij me dus aan de slag, gat er in boren, trekbandjes er om heen, thermostaat er tussen uit, koelvloeistofsysteem ontlucht en weer de baan op. Iedere keer na een rondje of 4 weer de baan af want de motor begon weer te koken. Dat is dus niets gedaan, sessie 5 nog geprobeerd maar meer van het zelfde dus de spullen gepakt en op tijd weer naar huis.

In plaats van het blok te repareren toch nogmaals een poging gewaagd om te gaan rijden. 13 oktober met een flinke bups weer het circuit op prachtig weer en had er dan ook echt zin in, maar ja zou het blok het houden. Niet dus! En tot grote hilariteit van de andere deelnemers stond ik dus weer met een vol flesje groene cola.

Dus ik wist wat mij te wachten stond voor de winter. Blokrevisie, twee maal zelfs want het blok van mijn straatmotor was ook vastgelopen :-S

Geen opmerkingen: