Met een paar man vorig jaar op Koninginnedag naar het circuit van Zolder om bij MSH een niveau 1 circuitcursus te doen. En wat was dat gaaf, voor sommige ging het natuurlijk te langzaam, maar ik had een superdag. Ik met mijn "aajsjink" tussen die moderne motoren in. En het beestje heeft zich goed geweerd, uit 1984 maar dus nog garant voor een hoop plezier.
Vervolgens nog eens gegaan en nu voor niveau 1+
Als je op een circuit gaat rijden vindt ik het belangrijk dat je jezelf ook laat scholen en dat bleek niet onbelangrijk. Ik was blij dat we de eerste keer al een cursus hadden gedaan. Nu was je al bekend met een aantal aspecten van het circuitrijden waardoor je meteen een stuk ontspannender over het circuit gaat.
Maar een van de gevolgen was dat het ook allemaal weer een stukje sneller gaat en je dus tegen een aantal beperkingen van het concept van de motor aanloopt. Was inmiddels 25 jaar geleden dat men de motor had ontwikkeld.
Wat te doen? CBR-ke kopen en daarmee gaan bollen of iets "anders"
Iets anders dus. De motor waarmee ik de eerste keer was gegaan moest worden verbeterd. Deze motor kende ik door en door, de eerste motor waarmee ik echt het gevoel had dat ik aan het motorrijden was. En goedkoop.......
Dus op zoek naar onderdelen die een en ander konden verbeteren. Wat moest er gedaan worden.
- stuurgedrag verbeteren, de VF heeft de neiging naar buiten te willen lopen in een bocht
- grondspeling verbeteren, steppies, uitlaat en middenbok zagen toch wat vaak het asfalt
- keuze in banden verbeteren, eventueel andere velgen steken omdat in de maat die er nu onderlag weining/geen keuze is in sportief rubber.
- motorisch wat oppeppen
dinsdag 4 maart 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten